بزرگ ترین عدد

اکـسـیـژن

شنبه، 10 آذر 1386

بزرگ ترین عدد

ارسال شده توسط امید در چیستان در 14:42

دو تا سوال خیلی خیلی ساده :-)

۱- بزرگ ترین عددی که میشه با انگشتان هر دو دست شمرد چند تا است؟!
۲- اگر انگشتان پاهاتون رو هم حساب کنید چند تا میشه؟

ضمن اینکه دقت کنید که اعداد از «یک» شروع می شوند، پس لطفا افکار تخیلی به ذهنتون نیاد :-P

و در پایان، تاکید می کنم که پاسخ ها، چه درست و چه نادرست تا پایان زمان سوال، تایید نخواهند شد و فقط نظراتی که حامل بحث و سوال هستند تایید می شوند.
نظر ها (36) | دنبالک ها (0)
Vote for articles fresher than 365 days!
Current karma: none, 0 vote(s)
3636 hits

دنبالک ها
یک آدرس دنبالک برای ارسال

هیچ دنبالکی وجود ندارد

نظر ها
نمایش نظرات به صورت (خطی | بند کشی شده)

۱۱ تا :-D
۱۰ و ۹ و ۸ و ۷ و ۶ با ۵ تا میشه ۱۱ تا :-D :-P
#1 آرمین (سایت) در 1386-09-10 16:03 (پاسخ)
به نظر میاد ساده باشه.
123456789
یعنی به عبارتی صدوبیست و سه میلیون و ... حوصلم نشد فارسیشو بنویسم
#2 SalarSoft در 1386-09-11 14:07 (پاسخ)
از اونجایی که برخی دوستان در مفهوم این سوال موندند لازم دونستم که یه سری توضیخات اضافی بدم.

نگاه کنید، من اگه یک انگشتم رو بیارم بالا، و از شما بپرسم که این عدد چنده، شما احتمالا می گید «۱» و اگه هر ده تا انگشتم رو بیارم، شما می گید «۱۰».

حالا فرض کنید من یه روش جدید اختراع می کنم واسه شمارش. مثلا می گم انگشتای دست راستم تا ۵ بشمارند و وقتی به شش خواست برسه، یه انگشت دست راستم و یک انگشت دست چپم رو نشون بدم (یعنی انگشت دست چپم ضربدر ۵ به علاوه انگشت های دست راستم می شه عدد مربوطه)

حالا، در بین تمامی روش های موجود، بزرگترین عددی که میشه با انگشتان شمرد (که از دبستان به ما یاد دادند «۱۰») چند می شه؟

حالا اگه انگشتای پاهامون رو هم دخیل کنیم می شه چند تا؟!

من منتظرم. :-P
#3 امید (سایت) در 1386-09-11 14:21 (پاسخ)
هر مضربی از 14؟! کریزی!
#4 Ringator در 1386-09-12 10:52 (پاسخ)
1) 25
2) 100

به ازای یک دور شمارش با انگشتان دست یک انگشت پا رو تا می کنیم (!)
فرمول کلی : is
(n/2)^2
#5 BlackDal در 1386-09-12 15:14 (پاسخ)
هرچی‌که فکرشو بکنی، به این روش مثلاً:
من می‌گم هر انگشت من مساوی 100 تا رقم 9 است، حالا حساب کن 20 تا انگشت دارم. پس می‌شه 2000 تا رقم 9 . همین را گسترش بده به هر تعدادی که دلت می‌خواد.
جوابت بی‌نهایته
#6 محمد در 1386-09-12 15:17 (پاسخ)
توضیح بالا رو خوب نخوندی.
مسلما جواب بینهایت نیست.

فرض کن من ده تا انگشتم رو باز می کنم و تو «باید» یک عدد بهم بگی. تو احتمالا می گی ده. من به طور ساده با انگشتای دستم ماکزیمم می تونم تا ۱۰ بشمارم، نه بیشتر.
#6.1 امید (سایت) در 1386-09-12 15:30 (پاسخ)
قابل توجه محمد: راستش من هم در نگاه اول مثل شما فکر کردم بی نهایته... اما با مثالی که امید گفت نظرم عوض شد. امید فرض مهمی گذاشت و اون اینکه اعداد از یک شروع میشن. این بدین معنیه که وقتی حداکثری تعیین میشه تمام اعداد مابین 1 تا اون عدد حداکثر رو باید بشه با دست نمایش داد. مثلا در روش شما هر انگشت رو مساوی 100 تا رقم 9 فرض کردید، پس اگر یک انگشت بالا بیاد نمایانگر 100 رقم 9 است و اگر دو انگشت بالا بیاد 200 رقم 9 و سه انگشت 300 رقم 9 و.... تا 10 ! یعنی روش شما فقط 10 رقم رو پوشش میده (مثل همون روش اول دبستان، فقط اونجا از یک تا 10 بود اینجا 10 تا عدد دیگه) اما روش باید جامع باشه و تمامی اعداد (از یک تا حداکثر کشف شده) رو پوشش بده، 1 و 2 و 3 و 4 و ........

حالا یه سوال، هر انگشت میتونه بالا یا پایین باشه، انگشت نصفه و یا کمک گرفتن از بند انگشت مجاز نیست؟

هنوز در موردش فکر نکردم اما فکر نکرده حدس میزنم از مجموعه اعداد اول باید کمک گرفت !
;-)
#6.2 نبی (سایت) در 1386-09-14 16:16 (پاسخ)
چیزی که من تو ذهنم هست، انگشت نصفه تو کارش نیست. البته اینش زیاد مهم نیست، تو می تونی همهء حالات رو در نظر بگیری، شاید به ایدهء جدیدی رسیدی :-)
#6.2.1 امید (سایت) در 1386-09-14 17:09 (پاسخ)
حداکثر که واضحه. ۱۰ تا انگشت داریم، هر انگشت دو حالت داره ! جواب میشه ۲ بتوان ۱۰ یعنی ۱۰۲۴ عدد. (مثل اعداد باینری)
ولی چون نشون دادن همه حالت ها به راحتی با دست امکان پذیر نیست، راحت ترین راه اینه که یه دست ارزش رقمی ۱ داشته باشه و یک دست هم ارزش رقمی ۶ که در کل میشه ۳۵.
#7 معین (سایت) در 1386-09-12 16:46 (پاسخ)
man migam to bareh aval mitoni 10ta ba angoshtet beshmori bad ye angoshteto negah dari vaseh hefzeh inkeh ye 10 tayi shemordi bareh dovom pas 9 ta mishmori ye angoshtetam vaseh save inkeh 9 taro shemordi and so on,at last mishe 10*11/2=55
fekr konam intorieee
ama khob age bandeh angoshtaro ham hesab koni in meghdar 2 barabar mishe .
hala ba farzeh inkeh mabna 2 bashe ke ehtemalan manzoret inee azizam , angoshteh baz 1 angoshteh khamideh 2ro neshon mideh so
mishe 2 be tavaneh 11 -1 azizam
vali mabnaro nemishe bishtar kard fekr konam albateh mishe bazo 0 begiri nimeh khamo 1 kamelan khamo 2,vali intoir dige khaz mishe.
#8 babak salimi (سایت) در 1386-09-13 06:14 (پاسخ)
4580 :-D
#9 حامد در 1386-09-13 07:53 (پاسخ)
سلام استاد، داشتم یه گشت و گذاری میکردم اتفاقی رسیدم به این وبلاگ. دیدم ای دل غافل، بابا اینکه استاد خودمونه. خیلی کارت درسته امید جان، کلی با مطالبش حال کردم ولی فرکانس مطلب نوشتنت نسبتا دیر به دیر بوده. ;-)
و اما در مورد چیستان، اگه در مورد حالت انگشتان تخیلی فکر نکنیم میتونیم فقط دو حالت خوابیده یا ایستاده در نظر بگیریم. یعنی همون باینری یا 0 و 1 خودمون. حالا با 10 تا انگشت که هرکدوم میتونه فقط دو حالت داشته باشه، طبق قانون ضرب میتونیم 2 به توان 10 حالت یا 1k حالت داشته باشیم که هر حالت یه عدد را مشخص میکنه. ولی قشنگش اینه که همون وزن های باینری خودمونو به هر انگشت بدیم و فرض کنیم که 10 تا انگشت میشه یه بایت کامل و 2 بیت از بایت با ارزش بالاتر. حالا با این قرارداد اگه حالتهای 10 انگشت من به صورت 0010000001 باشه، عدد 129 میشه. حالا اگه 10 انگشت پا هم بهش اضافه کنیم اونوقت میتونیم تا 1024*1024 یا همون یه مگ خودمون بشماریم.
خیلی مخلصیم
#10 فرخ در 1386-09-14 04:40 (پاسخ)
با دست 10 تا و با پا 20 تا :-D
#11 امیرحشین عزیز در 1386-09-14 10:38 (پاسخ)
هر انگشت رو یک بیت در نظر می گیریم:
دو حالت باز و بسته بودن داره

پس دو به توان 20 عدد میشه نمایش داد :-)
#12 حامد مصافی در 1386-09-14 14:12 (پاسخ)
128 تا:

۲ تا شصت و ۸ تا دیگه انگشت. :-D
#13 محمد رضا توکل در 1386-09-14 23:04 (پاسخ)
1023
#14 سارا در 1386-09-15 05:53 (پاسخ)
سلام
خیلی روش فکر نکردم، ولی فکر کنم اگر از مبنای صفر و یک استفاده کنیم، به بزرگترین نتیجه برسیم!
(حال و حوصله ی اثباتش رو ندارم. اثبات که نمیخوای؟ میخوای؟)
یعنی باز بودن هر انگشت، نشان دهنده ی 1 و بسته بودن اون نشان دهنده ی 0 باشه.
در این صورت اگر هر ده تا انگشت باز باشن، نتیجه میشه:
1+2+4+8+16+32+64+128+256+512
که برابر است با
1023 ( که عدد بعدی برابر با 1024 یعنی همون یک کیلوبایت خودمون میشه :-D )

حالا اگر تعداد انگشتان به 20 تا برسه، نتیجه به صورت تصاعدی بالا میره و میشه این:
1+2+4+8+16+32+64+128+256+512+1024+2048+4096+8192+16384+32768+65536+131072+262144+524288

که نتیجه برابر میشه با 1048575 !!!

امید جان، راستشو بگو، این سوالا رو از کجا گیر میاری؟؟ :-)
#15 محسن حائری در 1386-09-15 09:41 (پاسخ)
سلام ،
(همین اول بگم که در این پست هر جا صحبت از اعداد اول کردم، فرض کردم عدد 1 رو هم شامل میشه)
يادم نمياد کجا و چه وقت به گوشم خورده بود که از جمع اعداد اول ميشه هر عددي رو بدست اورد. (يه چيزي تو همين مايه ها!) دليل اينکه در کامنت قبليم هم گفتم احتمالاً بايد از اعداد اول کمک گرفت همين بود. اثبات و استدلال اين گفته بماند اما الان که کمي بيشتر به دستام نگاه کردم ديدم درسته تنها راه همينه.
در واقع بايد از اولين و کوچکترين عدد اول شروع کنيم و هر انگشت دست رو با يکي از اونها نظير کنيم. فرقي نميکنه کدوم انگشت رو با کدوم عدد نظيرکنيم فقط فرض اوليه رو نبايد عوض کرد.
خب به ترتيب شروع ميکنيم.
انگشت کوچيکه عدد 1 ، انگشت دومي عدد 2 ، انگشت وسطي 3 ، بعد 5 ، 7 ، 11 ، 13 ، 17 ، 19 ، 23
حالا بالا بودن هر انگشت نشون دهنده يکي از اين اعداده و بزرگترين عددي که ميشه نشون داد زمانيه که هر 10 انگشت بالا باشه، که مجموع اون ميشه 101
انگشت اول بالا باشه يعني 1
انگشت دوم بالا باشه يعني 2
انگشت سوم بالا باشه يعني 3 (انگشت اول و دوم همزمان بازم عدد 3 رو نشون ميده)
انگشت اول و سوم يعني 4
انگشت دوم و سوم يعني 5 (يا انگشت چهارم به تنهايي)
انگشت اول و دوم و سوم يعني 6
به همين ترتيب تا بالابودن هر 10 انگشت که عدد 101 رو نشون ميده.
اينو ببينيد:
1= 1
2= 2
3= 1+2
4= 1+3
5= 2+3
6= 1+2+3
7= 2+5
8= 1+2+5
9= 1+3+5
10= 2+3+5
11= 1+2+3+5
:
:
101= 1+2+3+5+7+11+13+17+19+23
در نتيجه با اين مثال ها شايد بشه به اين اصل رسيد که:
هر عدد دلخواه را ميتوان به صورت مجموعه اي از جمع اعداد اول غير تکراري نوشت.
دليل اينکه گفتم غير تکراري اينه که در اين مثال خاص صحبت از انگشتان دست شد، پس در هر لحظه هر انگشت فقط ميتونه نشانگر يک عدد باشه. به فرض اينکه کلمه "غير تکراري" رو از اين اصل حذف کنيم در اون صورت بيشترين عددي که ميشه نشون داد 10 تا عدد 23 يعني 230 است که البته اين فرض، يک فرض محال است.
خب اگر انگشت هاي پا هم اضافه بشه، مجموعه اعدادي که ميشه استفاده کرد بيشتر ميشه(20 تا) و شامل اعداد زير ميشه:
1, 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67
که از جمع اونها بزرگترين عددي که ميشه نمايش داد بدست مياد، يعني 569
هيچ وقت اينقدر به دستام خيره نشده بودم :-d
خوش باشيد
نبي
#16 نبی (سایت) در 1386-09-16 07:12 (پاسخ)
حدود ده به توان فاکتوریل سی ضرب در (سی به توان سه) برای فقط دست.

بند انگشت ها رو هم حساب کردم.

تو پا رو نمیتونم بگم آخه بعضی ها نمیتونن بند انگشتای پاشون رو تکون بدن. ;-)
#17 خنگ در 1386-09-18 01:15 (پاسخ)
سلام
چون هر انگشت یک حالت باز یا بسته داره پس ما میتونیم برای نمایش اعداد با انگشتان از مبنای دو استفاده کنیم یعنی هر انگشت حکم یک رقم در مبنای دو رو داره که بزرگترین عدد میشه یزرگترین عدد 10 رقمی در مبنای دو یعنی 1023 و با احتساب انگشتان پا میشه 1048575
#18 علی (سایت) در 1386-09-18 19:09 (پاسخ)
فکر نمیکنم جواب بيشتر 1024 باشه، هر انگشت یا بالا هست یا نيست، اين شد 10 بیت توی 10 بيت هم تا 1024 رو ميشه شمرد ، اگر کسی بیشتر تونست بشمره بگه که دنیارو میتونه بترکونه.
20 تا انگشت هم خب میشه 2 بتوان 20 دیگه
#19 علیرضا در 1386-09-19 02:38 (پاسخ)
سلام، من این طوری تحلیل کردم: فرض کنید وقتی انگشت کوچیکه ی دست راست را بالا آوردم نشان دهنده ی عدد یک باشه، وقتی انگشت بعدی دست راستم (انگشت کناری انگشت کوچیکه) را به تنهایی بالا آوردم نشان دهنده ی عدد دو باشه، انگشت بعدی اگه به تنهایی بالا اومد عدد سه و الی آخر..پس اعداد یک،دو،سه،چهار،پنج هر کدوم فقط با یک انگشت. اما اگه انگشت کوچیکه و کناریش را با هم آوردم بالا یعنی عدد سه(یک + دو) پس به این ترتیب تنها با یک دست می شه تا 15 را شمرد:1+2+3+4+5=15 (وقتی هر پنج انگشت بالا باشند.)
حالا هر انگشت دست چپم به معنای یک دسته ی 15 تایی می شه. پس 5*15 هم که می شه 75، حالا 75 تا را با دست چپ و 15 تا را با دست راست شمردم که جمعاً می شه 75+15=90 و
البته واسه دست چپ هم می شه ترتیب گذاشت یعنی انگشت کوچیکه 15و انگشت کناریش 2*15=30 پس اگه انگشت کوچیکه ی دست چپم به همراه کناریش بالا بود میشه:(1*15)+(2*15)=45 که در اون صورت با دست چپم می تونم تا 1*15+2*15+3*15+4*15+5*15=(1+2+3+4+5)*15= 225 عدد را بشمارم که با 15 تای دست راستم جمعآ می شه 240..Wow!!!!!!!
اینم اضافه کنم که بالا آوردن بعضی از انگشتای دست به تنهایی هم مشکلیه..! که ان شاء الله با تمرین زیاد حل میشه ;-)
#20 فریبا در 1386-09-20 04:17 (پاسخ)
بهتره از مبنای دو استفاده کنیم تا اعداد بیشاری رو پوشش بدیم.
در نتیجه با 10 انگشت:
(1111111111)=1+(2^1)+(2^2)+...+(2^9)

برای 20 انگشت:
(11111111111111111111)=1+(2^1)+(2^2)+...+(2^19)
#21 رضا بهروز در 1386-09-21 14:44 (پاسخ)
سلام امید جان امیدوارم که خوب باشی من جوابو نتونستم پیدا کنم فقط خواستم بگم هروقت میایم تو سایتت یه 2 روزی مخمون رو به کار می گیری صد رحمت به شطرج ولی کارت درسته مرسی از اینکه این سوال های زیبا رو مطرح می کنی ;-)
#22 abadanboy (سایت) در 1386-09-22 02:15 (پاسخ)
و این سوال هم پایان یافت :-)

- اولین کسی که کلا جوابش درست بود، معین بود، پست شمارهء ۷.
- اولین کسی که کلی کامل توضیح داد و کلا جوابش درست بود، فرخ بود، پست شمارهء ۱۰.
- شاید جالب ترین جواب، پست شمارهء ۱۳، محمد رضا توکل بود.
- اولین جوابی که ۱۰۰٪ می تونه درست باشه، سارا بود، پست شمارهء ۱۴.
- جایزهء ویژه هم برای پست شمارهء ۲۰، به فریبا، به خاطر آخرین جمله ای که تو پستش نوشته :-)

و در نهایت، چیزی که توی ذهن من بود، همین محاسبهء باینری بود که با دست ها تا ۱۰۲۳ و با دست و پا تا بیش از یک میلیون قابل شمارش است.

اما بین دوستان انگشت نصفه هم پیشنهاد شده بود، متاسفانه از نظر فیزیکی برای انگشت نصفه مشکل داریم، مخصوصا در پا، ضمن اینکه در دست هم همچنان مشکل هست (مثلا فرض کنید یه نگشت نصفه، بغلیش کامل، بغلیش بسته و بعدی هم نصفه!!)

به هر حال، اگر بر فرض محال، تصور کنیم که هر انگشت بتونه سه حالت داشته باشه، با دست میشه تا ۵۹۰۴۹ شمرد و با مجموع دست و پا میشه تا حدود سه و نیم میلیارد شمرد!

موفق باشید.
#23 امید (سایت) در 1386-09-22 20:36 (پاسخ)
آقا امید من فکر کنم خودتون هم اشتباه کردید !!!
جواب 1024 است ، نه 1023 !
اعداد از 1 شروع میشن...!
درسته؟
#23.1 نبی (سایت) در 1386-09-23 05:21 (پاسخ)
آره، درست می گی، توی پست بالا هم، هم ۱۰۲۴ رو قبول کردم و هم ۱۰۲۳ رو. و برای ۱۰۲۳ نوشتم «می تونه ۱۰۰٪ درست باشه». به هر حال اون یک دونه اصلا مهم نیست :-)
#23.1.1 امید (سایت) در 1386-09-23 05:28 (پاسخ)
توجیه نکن، گفتی حداکثر رو میخوای ! 1023 هم با 1024 فرق داره :-D دو تا حداکثر که نداریم :-D
البته قبول دارم نفس کار مهمه، یعنی همون مبنای دو... ;-)
#23.1.1.1 نبی (سایت) در 1386-09-23 05:53 (پاسخ)
اگر حالت نیمه باز انگشت را هم در نظر بگیریم میشود از مبنای 3 هم استفاده کرد.
البته فکر نکنم در مورد انگشتان پا صدق کند لذا

انگشتان دست:3^10=59049
انگشتان پا:2^10=1024 البته اگر شما میتونید انگشتانتون را به تفکیک باز یا بسته نگه دارید :-D
لذا مجموعا :1024*59049=60466176
البته با ترکیبهای گوناگون شاید بشه از مبناهای دیگر هم استفاده کرد مثل چسبیده بودن یا باز بودن انگشتان
#24 محمد مهدی مفیدی در 1386-10-23 06:34 (پاسخ)
منم نظرم همین آخری بود
اگر انگشتها دو حالتی باشه میشه دو به توان بیست
و اگر دست رو سه حالتی بدونیم میشه سه به توان ده ضربدر دو به توان ده

اما اگه بشه از چسبوندن دستها بهم یا پاها هم چیزی رو نشون داد که بیشتر از اینا میشه ، خلاصه صورت مساله باید دقیق تر بیان میشد.
#25 alireza (سایت) در 1386-10-27 10:28 (پاسخ)
خیلی روش میشه شمرد ولی پر کاربردترین آنها 10تا و 33تا است
#26 عارف در 1386-11-05 04:04 (پاسخ)
فکر می‌کنم با ده انگشت حداکثر تا 1024 رو میشه شمرد!
با 20 انگشت هم تا 1048576
#27 saeedgnu (سایت) در 1388-02-09 08:32 (پاسخ)
شما حالت خوبه؟
:-D
#28 مصطفی (سایت) در 1388-04-20 17:53 (پاسخ)
شاید بدونید چرتکه مبتنی بر یک روش کره‌ای قدیمی است که فقط از انگشتان دست استفاده می‌شده. البته هنوز هم این هنر قدیمی (Chisenhop) وجود داره و حتی یادمه در یکی از مدارس کشورهای چشم بادومی (شاید ژاپن) به دانش آموزان هم آموزش داده می‌شده. اگه بخوام این روش رو اینجا توضیح بدم باید چند صفحه از کتابی که الان روی پاهام گذاشتم تا بتونم اینا رو تایپ کنم رو اینجا مجدد تایپ کنم . پس خودتون کمی همت کنید و کمی بگردید حتما چیزای خوبی پیدا می کنید! من خودم یه بار دنبال عکس یکی از اساتید هنرهای رزمی بود (ikeda sensei) خودتون ببینید چیا بهتون نشون می‌ده! :-D
#29 پاشا (سایت) در 1389-01-31 02:20 (پاسخ)
ممنون، جالب بود.

البته طبق لینک‌های زیر، این روش تا ۱۰۰ می‌تونه بشماره:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chisanbop
http://www.cs.iupui.edu/~aharris/chis/chis.html

و البته با کمک لینک بالا در ویکیپدیا، به این هم رسیدم. که اسم این روشی که من بالا گفتم، Finger Binary است!
http://en.wikipedia.org/wiki/Finger_binary
#29.1 امید (سایت) در 1389-01-31 04:39 (پاسخ)

ارسال نظر

Enclosing asterisks marks text as bold (*word*), underscore are made via _word_.
Standard emoticons like :-) and ;-) are converted to images.
BBCode format allowed
:'( :-) :-| :-O :-( 8-) :-D :-P ;-) 
E-Mail addresses will not be displayed and will only be used for E-Mail notifications.

To prevent automated Bots from commentspamming, please enter the string you see in the image below in the appropriate input box. Your comment will only be submitted if the strings match. Please ensure that your browser supports and accepts cookies, or your comment cannot be verified correctly.
CAPTCHA

 
نظرات ارسال شده قبل از نمایش داده شدن، باید مدیریت شوند.
 
 
این سایت توسط امید متقی راد با ایدهء اصلی از طرح ولادیمیر سیمو ویچ طراحی شده است و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع آزاد است.

خوراک‌ها

  • XML RSS 2.0 feed
  • XML RSS 2.0 نظر ها

ایمیل من

omi...@gmail.com

Google the Site

موضوعات

  • XML فایرفاکس (1)
  • XML لینوکس (10)
  • XML متفرقه (24)
  • XML چیستان (2)
  • XML پی‌اچ‌پی (18)
  • XML زنگ تفریح (2)
  • XML طراحی وب (4)

تمامی موضوعات

محبوب ترین مطالب

  • تقویم فارسی برای Google Personalized Homepage (113)
  • روش های نگهداری فیلم - بخش دوم - تبدیل فایل های تصویری (46)
  • کارت عروسی الکترونیکی (44)
  • تکامل چیست؟ (42)
  • روش های نگهداری فیلم - بخش سوم - تبدیل فایل های تصویری DVD (41)
  • زمین و گربه (40)
  • کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP (40)
  • بزرگ ترین عدد (36)
  • چگونگی فارسی سازی phpMyAdmin (32)
  • پی.اچ.پی ۵.۳ و تقویم فارسی (30)

آمار

آخرین نوشته: 1389-01-26 06:48
تعداد مطالب: 63
تعداد نظر ها: 896

لینک

  • Friends
    • Iman Raad
    • Ali Sattari
    • Armin Boroumand
    • Reza Behrouz
    • Abbas Esmaeeli
    • Ashkan Ghassemi
    • Emil Sedgh
    • Opatan
    • Sajad Kioumarsi
    • Amir Khatibzadeh
    • Milad Rastian
    • Morteza Zafari
    • Masoud Gheibi
    • Hadi Rezaee
    • Houtan Alghaspour
    • Mahdi Keramati
    • shaniaki
    • Hamid Hashemi
    • Behrouz Rad
    • Masoud
    • Ramin Farmani
    • Ali Farhadi
    • Nabi
    • Nima Shayafar
  • Other sites
    • Scientific Articles
    • Orisinal
  • OXYGEN Web Solutions
  • this blog
  • DynamicGrids
  • Serendipity

لینک های روزانه

مقایسه‌ی کرنل ویندوز و لینوکس
عضویت در تیم اهدای عضو
Who uses Linux?
ده تغییر مهم مهاجران به لینوکس!
بهینه سازی فایرفاکس
امنیت شبکه (باگ تراک)
طریقه توسعه افزونه، برای فایرفاکس
اینترنت اکسپلورر 7 را بمباران کنید
رفع مشکل حافظه فایرفاکس
نمایش محتویات cache شده در فایرفاکس

قبل | بعد

PageRank Counter

کپی برداری از مطالب سایت طبق لایسنس CC مجاز می باشد

Creative Commons License - Some Rights Reserved
Original content in this work is licensed under a Creative Commons License

نظر ها

علیرضا about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
د، 08.06.1389 20:55
ممنون از راهنماییتون مشکل از ورژن جدی د PHP هست که این bug رو داره
امید about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
د، 08.06.1389 11:51
من هم دلیل این اتفاق رو نمی‌دونم! اما مطمئنن مشکل از این تابع نیست، چون کار ا ین تابع چیز مت [...]
علیرضا about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
د، 08.06.1389 09:27
من نسخه های gd و mbs tring رو روی سرور و لوکال تست گرفتم. با هم مطابقت داشتن. هم ینطور از نسخه [...]
علیرضا about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
د، 08.06.1389 09:13
ممنونم از جوابتون من این کد رو با فون ت های مختلفی تست کرد م این دو تا عکس رو براتون آپلود ک [...]
امید about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
د، 08.06.1389 01:16
سلام، ممکنه مشکل از نسخه‌ی GD باشه که توی سرور نصب شده. یک phpinfo در لوکال و سرور بگیر و [...]
علیرضا about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
ی، 07.06.1389 18:33
سلام من از این کده ا استفاده کردم روی local درست جواب میده ولی وقتی آپلودش می کنم برخی از حر [...]
امید about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
ی، 07.06.1389 12:15
شرمنده دیر پاسخ می‌د م... محتوای فایل مشکل داره یا فقط نام خود فایل؟ کتاب‌خ انه‌ی GD به نظ [...]
محمد يوسفي about کاراکتر های فارسی در عکس توسط PHP
پ، 04.06.1389 06:31
آقا من يک پورتال LMS دارم . ولي در قسمت ريپورت ها وقتي از گز ارشات با فرمت اکسل ذ خيره سازي رو ا [...]
امید about روش های نگهداری فیلم - بخش دوم - تبدیل فایل های تصویری
ج، 29.05.1389 14:44
با این روشی که من گف تم (هر چند قدیمی است ) تست کن. اگر اروری داد، بهم بگو. پ. ن: چون من فایل [...]
babak about روش های نگهداری فیلم - بخش دوم - تبدیل فایل های تصویری
ج، 29.05.1389 11:04
من از نرم افزار allo k 3gp psp mp4 ipod v ideo converter استفا ده می کنم بدین صورت که ابتدا فایل [...]

مدیریت وبلاگ

باز کردن صفحه ورود